top of page

FAQ

Många kurser skiljer sig åt och längden kan vara allt ifrån någon timme till flera dagar. I regler brukar heldagar omfatta mellan kl. 09.00-16.00 tidsmässigt och halvdagar mellan kl. 09.00-12.00 alt 13.00-16.00.. Samtliga kurser kan skräddarsys och anpassas efter önskemål.

01 /
Är alla utbildningar lika långa?

Betalning sker via e-faktura eller faktura i PDF-format alternativt vi direkt kortbetalning i samband med bokning. Vid fakturering gäller 14 dagars förfallodatum och för kommuner och regioner är det 30 dagar. 

03 /
04 /

För att vi ska kunna bedriva en hållbar verksamhet för alla inblandade så är sjukdom inte giltigt för fri avbokning efter att reguljär avboknignstid har utgått. Vad vi kan erbjuda och uppmanar till är att någon annan deltagare från er verksamhet går i ert ställa om ni blir sjuka.

Vad händer om jag blir sjuk?

Vid bokning av våra öppna utbildningar & evenemang gäller kostandsfri avbokning fram till två veckor innan kursens genomförande. Vid uppdragsbeställning bestäms avbokningsreglerna i separat avtal.

02 /
Vilka avbokningsregler gäller? 
05 /
Hur går era digitala utbildningar till?
06 /
Ingår intyg?

I huvudsak genomförs våra distansalternativ via Zoom eller Microsoft teams. Som deltagare får man i samband med kallelse ett följebrev med praktisk information kring vad som är viktigt att tänka på som deltagare. Ingen användare behöver registreras men det är positivt om man har appen nedladdad. 

På alla våra öppna utbildningar från vårt ordinarie kursutbud ingår kursintyg, däremot inte på våra kortare föreläsningar eller workshops. Sker utbildning på beställning så bestäms detta utifrån önskemål och är olika från varje unika avtal och överenskommelse. 

Hur betalar man? 
bottom of page